Tuesday 18 June 2013

CARA BIJAK AWEK BAGI PESANAN TERSIRAT

Pesanan ini mungkin nampak macam pesanan biasa dalam buku tahunan sekolah atau kolej. Kelihatan sungguh skema dan “dorky” bila sekali pandang. Tapi, jangan tertipu. Sediakan jadual berkala di sebelah anda!


Gambar ini adalah pesanan milik Jessica Lee dalam buku tahunan yang diposkan oleh Redditor. Sekali pandang, ianya hanyalah senarai elemen dalam Jadual Berkala yang kita belajar dalam subjek kimia masa sekolah dahulu, iaitu "Fluorine uranium carbon potassium bismuth technetium helium sulfur germanium thulium oxygen neon yttrium."
 

“Apa skema sangat pompuan ni post elemen dari Jadual Berkala”
 

Pasti anda rasa begitu bukan?  Haa, inilah masa untuk anda semak kembali Jadual Berkala yang dah berhabuk tu. Sebenarnya simbol-simbol bagi elemen tersebut bila dibaca:
“F U C K Bi Tc He S Ge Tm O Ne Y”
 

Ianya merupakan lirik dari lagu “Get Money” oleh Biggie Smalls dan Jr. M.A.F.I.A.  Fuhh..gadis ini memang seorang yang “Cobalt Oxygen Lithium Oxygen”
 

Mat-mat skema di luar sana tu, boleh la tulis surat cinta dalam bentuk elemen Jadual Berkala dekat gadis popular yang hanya minat “jocks”. Oh ya…benda ni tak “dumb-proof”…

Sumber 

2 comments: