Friday 22 December 2017

LCCT benci OKU


Masih segar dalam ingatan aku, LCCT yang lama sangat sempit, panas, dan tidak teratur. Dari beratur ketika untuk check-in bag sehingga ke untuk ke gate perlepasan. Aku juga masih ingat disuruh untuk pergi buat check-in melalui kiosk mereka dahulu sebelum mereka dapat meneruskan proses check-in aku. Selepas aku dah beratur lama dalam queue yang panjang! So aku pun terpaksa lah check-in dekat kiosk diorang lepastu beratur balik untuk check-in bag. Hadoi.


Riuh-rendah dengan suara passenger dan staff diorang, macam pasar malam! Lepastu, lalat juga penuh di area luar terminal. Tak tahu kenapa.


LCCT ni jugak sangat lah tak user-friendly untuk orang kurang upaya especially those yang naik wheelchair. Yelah, macam mana diorang nak bergerak dari gate ke kapal terbang yang terletak jauh di tarmac. Kalau hujan, memang menyusahkan. Terpaksa lah menghadap hujan demi nak masuk dalam kapal. Lepastu, nak kene naik tangga lagi. Siapa nak angkat diorang untuk masuk dalam kapal terbang time hujan-hujan camni. 

Sebab tu diorang pernah protest, supaya disediakan “aerobridge’ untuk memudahkan proses pergerakan daripada gate untuk terus masuk ke dalam kapal terbang tanpa perlu turun dan naik tangga. Aku ni yang cukup sifat pun lebih prefer untuk gunakan aerobridge. Lebih cepat dan selamat. Yelah, kalau hujan lebat siap petir, mahu tak kene sambar petir. Mampus aku.


Lagipun kalau difikirkan, LCCT ni dulu kecik je. Memang pack nak mati. Macam mana AirAsia sebuah airline yang dah berkembang maju ni nak teruskan dengan beroperasi kat LCCT kan? Kapal terbang dah bertambah beratus-ratus, tapi still nak operate dekat LCCT? Kau ghase?! 

Elok je aku rasa KLIA2 ni. Memang airport ni besar, tapi AirAsia sendiri pun semakin berkembang. Kene la ade airport yang elok untuk menampung pertambahan penumpang. Walaupun aku ni takdelah travel seluruh dunia, airport lain pun besar jugak. Tapi cuma orang kita je yang banyak complain banyak sangat yang tak betul.

0 comments:

Post a Comment