Friday 22 December 2017

Now Everyone Can See: AirAsia Tipu lagi


Kecoh kat Facebook pasal PSC KLIA2 sampai ada page “Move Against Mavcom” dan ada satu Airline je yang bising pasal PSC nie. Semestinya AirAsia dan aku yakin page ini diwujudkan oleh AirAsia jugak. 

Kenape perlu tipu penumpang? Kenape suka putar belit alam tentang PSC. Part yang paling tak masuk akal kenapa bandingkan KLIA2 dengan airport Changi berdasarkan fakta yang salah. 

Hari tu Aziz Laikar menipu, cakap di KLIA2 tak cukup kemudahan seperti kerusi, padahal penumpang kena duduk luar sebab AirAsia yang tak benarkan diorang duduk kat waiting lounge. Baca Sini

Sebab paling jelas ialah AirAsia tak nak bayar airport tax sama dengan airline lain. Sampai bila AirAsia nak makan subsidi tax? Tak malu ker makan duit rakyat untuk kepentingan sendiri?


Sikit-sikit nak compare dengan Changi, cakap sana kena bayar S$19.90 je, tapi AirAsia lupa orang Singapore pun ada Facebook dan diorang pun boleh komen yang kat Changi sebenarnya kena bayar:

PSC – S$19.90

Aviation Levy – S$6.10

PSSC (Passenger Security Service Charge) – S$8.00

Total kena bayar: S$34.00 = RM103.00 (ape gila?)

Korang tengokla sendiri. Kat Changi, kau transit pun kena charge. Kat Malaysia satu sen pun tak kena.

Keempat-empat terminal Changi Airport memang semuanya S$35 (RM103) walaupun berbeza kemudahan. AirAsia patut tahu yang Changi Airport juga tidak lagi menyediakan budget terminal ala-ala LCCT puduraya pasar malam (S$15) yang digantikan dengan Terminal 4 (S$35) untuk keselesaan dan keselamatan penumpangnya.

Aku nak tanya kau Tony tapi ko block aku pasal complain flight delay.. hahahahaha



-Social Ninja

0 comments:

Post a Comment