Tuesday 2 July 2013

Kad Hari Jadi Istimewa

Sejak dua menjak ni, ramai pulak kawan-kawan aku yang sambut birthday. Kadang-kadang tu ada juga rasa bersalah tak bagi apa-apa. Yela, masa birthday aku diorang ni kemain belikan kek la, belanja makan la. Paling tidak pun, aku kenalah bagi sesuatu kan? Aku ingat nak bagi kad ucapan hari jadi je. Senang dan simple. Tak perlu nak fikir panjang. Angkut dan beli. Lagi bagus, tak perlu buat kek ke masakan special ke apa. Tapi, kadang-kadang tu ada juga rasa nak bagi lain dari lain sikit upaya kawan-kawan aku akan ingat kat aku bila tengok kad yang aku bagi tu. Bila tengok kad tu je, mesti terbayang muka aku. Itu yang best tu. So, aku pun usha la “supreme, omnipotent being of the Internet,” Google untuk kad-kad yang menarik dan akhirnya aku jumpa kad-kad yang teramatlah menarik yang pasti akan meninggalkan kesan (mungkin juga meninggalkan kesan emosi “mendalam” he he) kepada kawan-kawan aku di laman web theoatmeal.com.  Antara kad-kad yang aku rasa menarik untuk aku bagi dekat kawan-kawan aku adalah seperti berikut. Apa pendapat korang? 


Kawan kau dalam diam bengang dengan seseorang? Kad sebegini sure boleh ceriakan dia.


Kejutkan kawan kau dengan gambar tupai kartun yang tak berseluar. Seksi…


Tiada kata yang lebih tepat mengambarkan apa itu Hari Jadi. Selamat Hari Keluar-Dari-Vee-Jay-Jay.


Masa bersalin tu, mak aku rasa macam nak meletup saja masa nak lahirkan aku. Sure mak kawan kau pun rasa begitu. Selamat Hari Meletus-Keluar-Dari-Vee-Jay-Jay.


Rasa bersalah sebab tak bagi ahdiah untuk kawan kau? Tak pa… tiada yang dapat melawan kecomelan anak burung hantu dalam spender.

0 comments:

Post a Comment